©Sonic / Sampler Media AB 2000-2016 | All rights reserved | Sonic, Box 466, 129 04 Hägersten, Sweden | +46 (8) 702 15 50

annons:
Banner

annons:
Banner

annons:
Banner

Stockholm New Music
Av Johan Jacobsson   
Måndag 20 februari 2006, 22:32
TIPS

På Ugglan, i torsdags. Göteborgsduon Sheriff underhöll, firade sin av Kning Disk utgivna och fantastiska CD »Sail, Sail, Sail Away!«. Innan de beträdde tiljorna hade vi församlade fått ta del av ytterligare sensationella toner, toner dels signerade Expansion Bay (Nathan Thompson från Sandoz Lab Technicians), dels Jasper TX.

   Ja, på Ugglan i torsdags tjuvstartade Stockholm New Music och det var en lysande kväll.

Läs mer...
Europa ignorerar Hag
Av Pierre Hellqvist   
Torsdag 16 februari 2006, 09:42
TIPS

Hag.jpg När Capitol i slutet av februari har den goda smaken att släppa tio klassiska countryalbum med Merle Haggard på fem CD är intresset från Europa... stendött. »Strangers« (1965), »Swinging Doors and the Bottle Let Me Down« (1966), »I'm a Lonesome Fugitive« (1967), »Branded Man« (1967), »Sing Me Back Home« (1968), »The Legend of Bonnie & Clyde« (1968), »Mama Tried« (1968), »Pride in What I am« (1968), »Hag« (1971) och »Someday We'll Look Back« (1971) torde vara självklara i alla skivsamlingar där »Exile On Main St«, »GP« eller vilken Dylan, Emmylou, Lucinda eller Ryan som helst innehar framträdande positioner. Fyra av dem, däribland Haggards kanske allra starkaste album »Pride in What I am«, har dessutom aldrig tidigare funnits tillgängliga på CD. Men skivbutikerna på denna sida av Atlanten har lagt så få order att skivbolaget inte ser någon mening i att göra en pressning här. Tur då att importplattor numera inte behöver vara längre bort än en knapptryckning.

Bäst på bio just nu
Av Pierre Hellqvist   
Onsdag 15 februari 2006, 14:10
TIPS

duris.jpgNi måste se franska »Mitt hjärtas förlorade slag«. Huvudrollsinnehavaren Romain Duris ser exakt ut som en ung Keith Richards och är magnetisk, nervöst ryckig, irriterande och charmerande från början till slut.

Delikat flickpopbox
Av Pierre Hellqvist   
Söndag 12 februari 2006, 10:26
TIPS

onekiss.jpg»One Kiss Can Lead to Another« är en briljant box med flickpop, som till stor del letar sig utanför det mest förväntade och sönderspelade.

Animal Collective vs. Dirty South Films
Av Johan Jacobsson   
Söndag 12 februari 2006, 10:10
TIPS

Dirty South Films har gjort en oauktoriserad videotolkning av Animal Collective-låten »Leaf House« (från »Sung Tongs«) och du kan titta på den på dirtysouthfilms.com. Rekommenderas!

En bit inte helt nödvändig information...
Av Pierre Hellqvist   
Lördag 11 februari 2006, 19:18
TIPS

...men va fan, det bestämmer jag. De mest spelade låtarna i mitt Itunes de senaste tre månaderna: The Ponys »We Shot the World«, Tommy McLain »Before I Grow Too Old«, Cat Power »Lived in Bars«, George Jones »A New Baby for Christmas«, Reigning Sound »If Christmas Can't Bring You Home«, Al & Bunky »Home Work«, The Black Angels »Black Grease«, Edan »Promised Land«, The O'Jays »The Big Gangster«, M.F.S.B. »Love is the Message«, Blood On The Wall »I'd Like to Take You Out Tonight«, Looker »Ballad of the 9th Precinct«, Johnny Paycheck »He's in a Hurry (To Get Home to My Wife)«, Jerry Lee Lewis »That Kind of Fool«, M.Ward »One Life Away«...

Läs mer...
Marit tolkar Justus
Av Pierre Hellqvist   
Lördag 11 februari 2006, 19:13
TIPS

»Rentcode« med Marit Bergman vs Justus Köhncke, där Marit tolkar Justus på Pet Shop Boys-vis, är riktigt, riktigt kul. Och klart bättre än den där Monica Z-hyllningen hon försökte sig på under Grammis-galan. Lyssna här!

Sjukt bra mp3-blogg
Av Johan Jacobsson   
Lördag 11 februari 2006, 19:02
TIPS

Besök genast RecordBrother för en dos av funk, soul, soundtracks, psykedelia... Om du vill ha det finns det här.

<< Första sidan < Föregående 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 Nästa > Sista sidan >>

Resultat 3391 - 3398 av 3398
egenbanner_sonic89.jpg
annons:
Banner
annons:
Banner
annons:
Banner
annons:
Banner
annons:
Banner